peluang letak iklan percuma


kita sering kali terdengar mengenai iklan percuma di mana-mana media massa tetapi adakah anda mengetahui apa di sebalik iklan percuma ini? kami di AWEDesign akan merungkai pelbagai tips, isu dan pandangan untuk di kongsikan bersama dengan anda mengenai topik yang semakin hangat ini iaitu iklan percuma..


iklan percuma adalah di definasikan sebagai satu proses meletakkan promosi, info jualan dan info perkhidmatan berasaskan perniagaan, infomasi mahupun perkhabaran tanpa melibatkan kos yakni wang dan dilakukan daripada seorang individu yang berhajat menyampaikan sesuatu kepada individu lain yang berhajatkan sesuatu. iklan percuma ini boleh dikategorikan kepada beberapa jenis iaitu, iklan percuma online, offline dan on-air.Anda boleh letak iklan percuma, promosi percuma untuk barangan jualan dan perkhidmatan anda pada webbmaster yang menawarkan website iklan percuma untuk peniaga dan promosi percuma untuk 1 malaysia. ruang iklan percuma ini adalh terbuka untuk semua.


Kita akan membincangkan kategori iklan percuma yang pertama dahulu dan merupakan iklan percuma yang paling terkenal pada ketika ini. Iklan percuma secara online merupakan hasil pendapatan tambahan pemilik website yang sudah mempunyai populariti dengan bilangan jumlah pelawat melebihi website -website lain yang seangkatan dengannya. Pemilik website membuka ruangan pada websitenya untuk di sewakan secara mingguan mahupun bulanan kepada sesiapa sahaja yang ingin mempromosikan produk mereka kepada para pelawat websitwe tersebut. Ada juga mereka yang memberi ruangan di atas secara percuma dan inilah yang di katakan iklan percuma.


Kategori kedua adalah iklan percuma secara offline. Anda mungkin pernah melihat di badan bas,kereta sewa, LRT dan lain-lain terdapat banyak grafik-grafik yang memaparkan info berunsurkan pengiklanan. tetapi malang sekali di malaysia, hanya 5% sahaja syarikat pengiklanan secara offline menawarkan ruangan iklan percuma untuk warga malaysia dan ianya sangat susah untuk di perolehi. Pada tahun 2011, mengikut statistik yang di jalankan oleh pelajar IPTA melalui kerja kursus, hanya 3% daripada syarikat malaysia masih lagi memberi khidmat iklan percuma secara offline bersyarat. Maksud bersyarat ini adalah pelanggan boleh mendapatkan iklan percuma apabila mereka menandatangani kontrak perjanjian untuk satu jangka masa yang di tetapkan dan perlu membayar deposit untuk keselamatan kontrak.

iklan percuma malaysia, iklan percuma online, iklan percuma di malaysia, iklan percuma indonesia, iklan percuma brunei,  iklan percuma info, iklan percuma popular, iklan percuma facebook, iklan percuma di brunei, ruang iklan percuma, iklan percuma online, iklan percuma di internet, web iklan percuma, buat iklan percuma, laman iklan percuma, portal iklan percuma